Ułatwienia dostępu

Przejdź do głównej treści

Deklaracja dostępności Strony Internetowej Centrum Kultury i Biblioteki im. Jana Karnowskiego w Brusach

Centrum Kultury i Biblioteki im. Jana Karnowskiego w Brusach zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej Strony Internetowej Centrum Kultury i Biblioteki im. Jana Karnowskiego w Brusach.

  • Data publikacji strony internetowej:
  • Data ostatniej istotnej aktualizacji:

Status pod względem zgodności z ustawą

Strona internetowa jest częściowo zgodna z ustawą o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.

Treści niedostępne

  • Część dokumentów PDF nie jest dostępna cyfrowo
  • Filmy wideo nie posiadają napisów dla osób niesłyszących
  • Część grafik nie posiada opisów alternatywnych

Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności

  • Deklarację sporządzono dnia:
  • Deklarację została ostatnio poddana przeglądowi i aktualizacji dnia:

Deklarację sporządzono na podstawie samooceny.

Pobierz Raport z wynikami przeglądu dostępności.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

  • Za rozpatrywanie uwag i wniosków odpowiada: Anna Orlikowska.
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 52 396 93 31

Każdy ma prawo:

  • zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony lub jej elementu,
  • wnioskować o udostępnienie niedostępnej informacji w innej alternatywnej formie.

Żądanie musi zawierać:

  • dane kontaktowe osoby zgłaszającej,
  • wskazanie strony lub elementu strony, której dotyczy żądanie,
  • wskazanie dogodnej formy udostępnienia informacji, jeśli żądanie dotyczy udostępnienia w formie alternatywnej informacji niedostępnej.

Rozpatrzenie zgłoszenia powinno nastąpić niezwłocznie, najpóźniej w ciągu 7 dni. Jeśli w tym terminie zapewnienie dostępności albo zapewnienie dostępu w alternatywnej formie nie jest możliwe, powinno nastąpić najdalej w ciągu 2 miesięcy od daty zgłoszenia.

Skargi i odwołania

Na niedotrzymanie tych terminów oraz na odmowę realizacji żądania można złożyć skargę do organu nadzorującego pocztą lub drogą elektroniczną na adres:

  • Organ nadzorujący: Dyrektor Centrum Kultury i Biblioteki im. Jana Karnowskiego w Brusach
  • Adres: UL. DWORCOWA 18
    89–632 BRUSY
  • E-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
  • Telefon: 52 396 93 31

Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Dostępność architektoniczna

Podmiot prowadzi podstawową działalność i obsługę interesantów w pięciu budynkach. W zakresie dostępności architektonicznej sytuacja przedstawia się następująco:

  1. Wolne od barier przestrzenie komunikacyjne w budynkach

    • W 2 budynkach zapewniono wolne od barier wszystkie przestrzenie komunikacyjne.

    • W 2 budynkach przestrzenie komunikacyjne są częściowo wolne od barier.

    • W 1 budynku nie zapewniono wolnych od barier poziomych i pionowych przestrzeni komunikacyjnych.

  2. Dostęp do wszystkich pomieszczeń (z wyłączeniem pomieszczeń technicznych)

    • W 2 budynkach umożliwiono dostęp do wszystkich pomieszczeń.

    • W 3 budynkach dostęp do wszystkich pomieszczeń nie jest zapewniony.

    • W celu poprawy dostępności zastosowano zainstalowane urządzenia; nie wprowadzono natomiast zmian architektonicznych ani technicznych.

  3. Informacja na temat rozkładu pomieszczeń w budynkach

    • W 1 budynku zapewniono informację o rozkładzie pomieszczeń w sposób wizualny i dotykowy.

    • W 4 budynkach informację udostępniono w sposób wizualny i głosowy.

    • W żadnym budynku nie zapewniono kompleksowej informacji w sposób wizualny, dotykowy i głosowy jednocześnie.

  4. Dostęp dla osób korzystających z psa asystującego

    • We wszystkich 5 budynkach podmiot zapewnia wstęp osobom korzystającym z psa asystującego.

  5. Ewakuacja i ratowanie osób

    • Podmiot wdrożył procedury ewakuacji lub ratowania, zapewnił odpowiedni sprzęt oraz przeszkolił pracowników w tym zakresie.

    • W 1 budynku w pełni zapewniono osobom ze szczególnymi potrzebami możliwość ewakuacji lub ratowania.

    • W 4 budynkach możliwość ta jest częściowo zapewniona.

    • Nie ma budynków, w których nie byłaby zapewniona jakakolwiek możliwość ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami.

Komentarze i uwagi dotyczące dostępności architektonicznej:
W budynkach, gdzie nie ma pełnej dostępności do wszystkich pomieszczeń, pracownicy na bieżąco obsługują użytkowników, zapewniając wsparcie w dostępie do usług.